Safari, en nu weer thuis! - Reisverslag uit Sleen, Nederland van Marijke Hummel - WaarBenJij.nu Safari, en nu weer thuis! - Reisverslag uit Sleen, Nederland van Marijke Hummel - WaarBenJij.nu

Safari, en nu weer thuis!

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

22 Oktober 2011 | Nederland, Sleen

Hallo allemaal,

Om dit reisverslag compleet te maken zal ik nog even een stukje schrijven over wat ik de laatste weken nog beleefd heb!

De eerstvolgende bestemming was coffee shack in coffee bay. Bijna iedereen die we tegen kwamen vond dit het leukste hostel, dus we hadden erg veel zin om hier heen te gaan. De dag dat we erheen gingen was alleen regen regen regen, en koud. Terwijl het in NL toen heerlijk weer was.. Gelukkig was het de dagen erna beter en hebben we leuke dingen kunnen doen. We zijn in het dorp wezen kijken waar de mensen nog in de traditionele rondavels leven (ronde hutjes met een rieten dak) hebben een cliffjumping wandeling gemaakt (nee, ik heb niet gesprongen, 10 m is erg hoog) en we zijn naar de hole in the wall gelopen. Dit is een grote rots met een gat erin, en heel bekend in de omgeving. 's avonds was er heerlijk eten, en daarna ging het gelijk door met een potje killer pool en daarna party party. De eerste keer dat ik echt brak was zullen we maar zeggen :P deze dagen vlogen dus om, en we hebben hier veel leuke mensen ontmoet!
Daarna was de bestemming Durban, een grote stad, wederom aan de kust. De eerste dag hadden we een tour: de 1000 valley hills tour. We hebben door het gebied rondom durban gereden met prachtige uitzichten en daarna gingen we naar een zulu (stamnaam) familie, waar een jongen ons door het dorp heeft geleid en kindjes voor ons de traditonele zulu dans deden. We hadden als cadeautje voor de kinderen bellenblaas meegenomen. Het was heel grappig om te zien dat ze niet wisten wat het was, dus toen ik het even voor had gedaan konden ze niet meer stoppen.. De dag erna zijn we naar een waterpretpark/aquarium geweest. Het aquarium schijnt 1 van de grootsten van de wereld te zijn, en was ook erg mooi gebouwd in een oud schip. Buiten waren er dolfijnenshows en allemaal hele hoge glijbanen. Gelukkig was het lekker warm dus hebben we er goed gebruik van kunnen maken. De tijd in durban zat er alweer op, wat erg jammer was. Dit was na kaapstad wel de mooiste stad waar we zijn geweest!
Toen kwam de 1 na laatste bestemming alweer, de northern drakensbergen. Het hostel lag net voor de bergen, dus we keken over de vlakte tegen de bergen aan. Een geweldig uitzicht. Het hostel had verder een zwembad, jacuzzi, sauna.. dikke prima! We zijn met een groep naar Lesotho geweest. Lesotho is een land dat door zuidafrika omsloten ligt. Het is het 3 na armste land in de wereld, en dus nog heel erg primitief. Na ongeveer 2,5 uur over gigantische hobbelweggetjes kwamen we eindelijk bij de grens aan. In Lesotho zijn we bij een basischool geweest, hebben we rotstekeningen bekeken en door de bergen gelopen. Wat een super mooie omgeving daar! Nadat we traditioneel bier hadden gedronken gingen we weer terug naar het hostel.
De dag erna besloten we door te gaan naar Johannesburg. We hadden eerst gedacht dat we hier langer zouden blijven, maar ik voelde me niet zo goed. We wilden graag nog naar de Tugela falls, de 1 na hoogste watervallen van de wereld. Daarvoor moest je 6 uur wandelen, en de waterval lag bijna droog, dus echt veel was er niet te zien. Wel erg jammer, maar wie weet de volgende keer:P

Johannesburg was niet heel spannend. We zaten in een buitenwijk, en konden dus alleen bij het hostel weg met een taxi. Karlijn was ook nog een paar dagen ziek, dus ik kon in mn eentje eigenlijk geen kant op. Ik ben in mn eentje naar een shoppingmall geweest, we zijn een ochtendje naar het apartheidsmuseum geweest en nog een ochtend met zn 2en naar een mall. Het echte centrum hebben we niet gezien..

Als allerlaatste deel van onze trip was er dan de safari! Ik had hier heel erg naar uitgekeken:D De safari was in het Krugerpark, HET park van ZA, ongeveer zo groot als Nederland! De eerste dag hebben we vooral heengereden, ong 6-7 uur. De 2 dagen erna gingen we echt op safari. Dat betekende om 3:45 uit je bed, om 4:30 in de open jeep zitten. Met 80 km/h over de weg rijden naar het park (koud, wind..:P) en dan ongeveer 12 uur lang rondrijden en beesten zoeken. Na 2 dagen hebben we heel veel gezien: olifanten, giraffen, zebra's, impala's, leeuwen, buffels, neushoorn, nijlpaard, krokodillen, wildebeesten. Als we weer iets zagen werd de jeep stilgezet en gingen we wachten tot er iets gebeurde. De meeste dieren hebben we wel op een afstand van een meter of 20-30 gezien. Alleen de leeuwen, nijlpaarden en neushoorns niet. Echt geweldig om de beesten die je alleen van de dierentuin kent in de vrije natuur te zien, en allemaal samen te zien. Dat was een hele goede afsluiter van de trip!!

De dag dat de safari was afgelopen gingen we gelijk door naar het vliegveld waar we nog 11 uur moesten wachten tot onze vlucht vertrok. Dus lekker de laatste souvenirs geshopt:) Daarna vliegen naar Qatar, en van daar naar Brussel waar mama, esther, annemarie en de buurvrouw ons op stonden te wachten. Esther en Annemarie hadden lekker in de auto zitten knutselen, dus ik had een spanddoek met m'n naam erop om me te verwelkomen, haha.

Nu weer thuis, nog een weekje vakantie en dan begin ik weer in wageningen!

Bedankt allemaal voor het lezen van het blog!

xxMarijke

• 25 Oktober 2011 - 18:45

Anneke:

Hey Marijke!!
    Kom er nu pas achter dat je een waarbenjij.nu hebt... Ik was jullie avonturen de hele tijd op Karlijns site aan het lezen, maar nu kan ik in mn vrije uurtjes ook van jouw verhalen genieten. Leuk zeg! Hopelijk kunnen we snel een keer meeten... x